יום א', יא’ בתמוז תשע”ח
דף הבית דבר המנהלת
הודעות וחוזרים עיתון ביה"ס דף חירום חדר מורים יצירת קשר

למידה מהתבוננות, בית הספר המשלב אריאלמניחים בצד את ספרי הלימוד, אוחזים בעפרונות רישום ודפי בריסטול ויוצאים לחצר-כך לומדים עברית, מולדת, תורה, ירושלים ועוד מקצועות בבית ספרינו.במסגרת תכנית "אמנות יוצרת למידה" כל תלמידי בית הספר מתנסים בלמידה ייחודית המשלבת ארבעה תחומים עיקריים: תוכן, חשיבה, אמנות ולמידה חוץ כיתתית. בכיתות א', על מנת ללמוד על קבלת האחר, התלמידים נחשפו למושג "אחר" ביצירה-הם עיטרו מסגרות תוך שימוש בטכניקות אמנות שונות וצפו ביצירות אמנות של ציירים דגולים שמביעים שונות בציוריהם.כפעילות המשך, התלמידים יצאו לחצר בית הספר, התבוננו בעציצים וציירו את השונות ביניהם.בעקבות הספר "תום החתול הכחול" שמספר על שונות, הם למדו להביע רגשות באמצעות צבעים ויצרו פלטת צבעים של שמחה ועצב.כך נלמד נושא השכונה שלי בכיתה ג', תלמידי הכיתה יוצאים לסייר בשכונה, מציירים, מתבוננים, אוספים מידע, ממיינים, שואלים שאלות, משווים ובנוסף נחשפים לאומנים שונים שציירו מבנים, שכונות ועוד. תוך איתור וגילוי עצמי ובשילוב אמנות תלמידי בית הספר אריאל מצליחים לקיים למידה משמעותית, מעשירה ומרחיבת אופקים.קהילת גילה מוזמנת להגיע לבית הספר ולהתרשם מהתצוגה המרהיבה שמובילה תהליך למידה זה. בתמונה 1: למידה מתוך התבוננות-לומדים שונות מהצמחיםבתמונה 2: יצירת "אחר"-עיטור מסגרות בסגנונות שוניםבתמונה 3: מה מספרת כריכת הספר? ניתוח "תום החתול הכחול" מהתבוננות בכריכה

 
....
....